نشریه سرو ماندگار

رونمایی از کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) شرکت نفت و گاز سرو

رونمایی از کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) شرکت نفت و گاز سرو در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران در بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران ۱۴۰۳

 از کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS)، تولید شده توسط شرکت نفت و گاز سرو که نسل جدیدی از کاتالیست‌های مورد استفاده در واکنش WGS محسوب می‌شود، رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز سرو، در غرفه این شرکت در بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران ۱۴۰۳، از کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS)، تولید شده توسط شرکت نفت و گاز سرو که نسل جدیدی از کاتالیست‌های مورد استفاده در واکنش WGS محسوب می‌شود، با حضور وحید رضا زیدی فر، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، هومن کریمی وثیق مدیر عامل شرکت نفت و گاز سرو و محمد دیدری رئیس هیات مدیره شرکت نفت و گاز سرو رونمایی شد. اهمیت کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) به در خالص سازی هیدروژن است. در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی ها گازی که از ریفرمر خارج می‌شود مخلوطی از Co و co2 و هیدروژن است و این دسته واکنش های شیفت با هدف خالص سازی هیدروژن انجام می‌شود. برای نخستین بار در کشور است که کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) تولید و رونمایی می‌شود. این کاتالیست در بازه دمایی بین شیفت دما بالا و شیفت دما پایین کار می‌کند.

شکسته شدن تابو تولید و صادرات کاتالیست با تلاش شرکت نفت و گاز سرو

 معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، با اشاره به اهمیت خودکفایی در زمینه تولید کاتالیست، گفت: زمانی نقطه ضعفی در حوزه کاتالیست داشتیم و آن این بود که از نظر فناوری توان ساخت کاتالیست را نداشتیم اما به همت دوستانی مثل شما این تابو شکسته شد

. به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز سرو، وحید رضا زیدی فر در بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران ۱۴۰۳ و در حاشیه رونمایی از کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS)، تولید شده توسط شرکت نفت و گاز سرو که نسل جدیدی از کاتالیست‌های مورد استفاده در واکنش WGS محسوب می‌شود، خطاب به مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو با بیان اینکه در زمینه کاتالیست سازی سابقه خوبی دارید، اظهار کرد: زمانی نقطه ضعفی در حوزه کاتالیست داشتیم و آن این بود که از نظر فناوری توان ساخت کاتالیست را نداشتیم که دل آن دوران کشورهای دیگر با هر کیفیتی که شده کاتالیست به ما می‌دادند. وی خطاب به مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو، ادامه داد: اما به همت دوستانی مثل شما این تابو شکسته شد و در زمینه کاتالیست هم همانند باقی مواردی که شاید کشورهای دیگر فکرش را نمی‌کردند، به فناوری خاصش دست یافتیم. این فناوری نه تنها به دست ما رسید بلکه روز به روز باب های جدیدی از آن باز شد. از این رو من آینده روشنی را برای صنعت کاتالیست در ایران چه در داخل کشور و چه خارج از کشور و در حوزه صادرات می‌بینیم که برای کشور برکت خواهد داشت. امیدوارم موفقیت‌هایتان ادامه دار باشد. معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، افزود: کارگروه ویژه‌ای در خصوص سیاست گذاری نمایشگاه‌های خارجی در وزارت نفت داریم که این کارگروه در خصوص حضور شرکت‌های مرتبط حوزه نفت در نمایشگاه‌های معتبر خارجی تصمیم گیری می‌کند. از طرفی برخی کشورها نیز کشورهای هدف ما هستند که ممکن است تشخیص ما این باشد که ما یک نمایشگاه اختصاصی برای صنعت نفت جمهوری اسلامی در این کشورها ایجا ایجاد کنیم. هر تصمیمی گرفته شود حتما قبلش اطلاع رسانی ویژه خواهیم داشت و از ظرفیت شرکت سرو نیز در این زمینه استفاده می‌کنیم. به گزارش روابط عمومی شرکت نفت‌وگاز سرو، اهمیت کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) به در خالص سازی هیدروژن است. در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی ها گازی که از ریفرمر خارج می‌شود مخلوطی از Co و co2 و هیدروژن است و این دسته واکنش های شیفت با هدف خالص سازی هیدروژن انجام می‌شود. برای نخستین بار در کشور است که کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) تولید و رونمایی می‌شود. این کاتالیست در بازه دمایی بین شیفت دما بالا و شیفت دما پایین کار می‌کند.

تولید ملی کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) برای اولین بار توسط شرکت نفت و گاز سرو

 مدیر عامل شرکت نفت و گاز سرو، گفت: کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) برای اولین بار است که در ایران و توسط شرکت ما تولید می‌شود

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز سرو، هومن کریمی وثیق در بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران ۱۴۰۳ و در حاشیه رونمایی از کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS)، تولید شده توسط شرکت نفت و گاز سرو که نسل جدیدی از کاتالیست‌های مورد استفاده در واکنش WGS محسوب می‌شود و با حضور وحید رضا زیدی فر، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در نمایشگاه مذکور رونمایی شد، اظهار کرد: کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) برای اولین بار است که در ایران و توسط شرکت ما تولید می‌شود و تا کنون نمونه داخلی آن را نداشته‌ایم. وی با بیان اینکه کار تولید کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) را شروع کردیم و در خارج از ایران هم برای آن مشتری داریم، افزود: در بحث آهن اسفنجی کاتالیست ما در روسیه بارگزاری شده است و کل کاتالیست‌های ما در چرخه آمونیاک صادر شده است. در چرخه متانول نیز طی ۲۰ روز آینده قرارداد سنتز متانول خود را با یکی از شرکت های روس می‌بندیم‌. کریمی وثیق خطاب به معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، خاطر نشان کرد: طی دو سال قبل حدود ۲۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و امید داریم امسال به اندازه دو برابر سال قبل صادرات داشته باشیم. اگر کمک کنید این توانایی را داریم که در کشورهای دیگر نیز صادرات خود را انجام دهیم. معمولا در کشورهایی که کشاورزی خوبی دارند، مثل برزیل، اندونزی و بنگلادش پتروشیمی جایگاه ویژه‌ای دارد. حضرت آقا نیز مطرح کردند که سفارت خانه ها در فضای اقتصادی وارد شوند. از این رو اگر اقتصاد دیپلماتیک را فعال کنیم بسیار خوب است. کما اینکه پس از صادرات کاتالیست به روسیه نگاه روس ها به صنعت نفت ما ا خیلی متفاوت شد و ما این قول را می‌دهیم که بتوانیم همراه وزارت نفت باشیم. به گزارش روابط عمومی شرکت نفت‌وگاز سرو، اهمیت کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) به در خالص سازی هیدروژن است. در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی ها گازی که از ریفرمر خارج می‌شود مخلوطی از Co و co2 و هیدروژن است و این دسته واکنش های شیفت با هدف خالص سازی هیدروژن انجام می‌شود. برای نخستین بار در کشور است که کاتالیست شیفت دما متوسط (MTS) تولید و رونمایی می‌شود. این کاتالیست در بازه دمایی بین شیفت دما بالا و شیفت دما پایین کار می‌کند.

تصمیم گیری برای حضور شرکت‌های صنایع نفتی در نمایشگاه‌های خارجی/ استفاده از ظرفیت شرکت نفت و گاز سرو معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، با اشاره به وجود کارگروهی در وزارت نفت برای تصمیم گیری درباره حضور صنعت نفت کشور و شرکت های وابسته به آن در نمایشگاه‌های خارجی کشورهای خارجی، گفت: هر تصمیم گیری که در این راستا شود حتما از ظرفیت شرکت‌هایی نظیر شرکت نفت و گاز سرو برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی مناسب، استفاده خواهیم کرد. وحیدرضا زیدی فر در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران ۱۴۰۳، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه روابط عمومی شرکت نفت‌وگاز سرو، درباره اقدامات اظهار کرد: وزارت نفت کارگروهی درباره سیاست گذاری در حوزه نمایشگاه‌های خارجی دارد که این کارگروه متشکل از معاونت مهندسی، معاونت بین الملل و روابط عمومی وزارت نفت است. وی با بیان اینکه در این کارگروه درباره حضور صنعت نفت کشور و شرکت های وابسته به آن در نمایشگاه‌های خارجی کشورهای خارجی تصمیم گیری می‌شود، توضیح داد: در این کارگروه درباره حضور صنعت نفت کشور و شرکت های وابسته به آن، چه به صورت پاویون مستقل و چه به صورت استقرار و برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران، تصمیم گیری می‌شود. معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، افزود: برخی از نمایشگاه‌های خارجی به صورت تخصصی و سالیانه در حوزه نفت در کشکرهای خارجی برگزار می‌‌شوند. جمهوری اسلامی درباره حضور صنعت نفت و شرکت‌های ایرانی وابسته به آن در نمایشگاه‌هایی که مناسب باشد تصمیم گیری می‌کند تا بتوانند توانایی‌های خود را ارائه دهند. زیدی فر در عین حال تاکید کرد: برخی کشورها نیز کشورهای هدفی هستند که ممکن است تشخیص ما این باشد که ما یک نمایشگاه اختصاصی برای صنعت نفت جمهوری اسلامی در آن کشورها ایجاد کنیم تا هم توانایی شرکت های سازنده خود را در آنجا به معرض دید بگذاریم و هم شرکت های خودمان در این نمایشگاه‌ها شرکت کنند. هر تصمیم گیری که در این راستا شود حتما از ظرفیت شرکت‌هایی نظیر شرکت نفت و گاز سرو برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی مناسب، استفاده خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *