اخبار

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو در گفت‌وگو با سرو ماندگار : همه باهم برای ایران؛ تبدیل سروهای دانا به ثروتمندان توانا در سروینو


مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو در گفت‌وگو با سرو ماندگار مطرح کرد:

همه باهم برای ایران؛ تبدیل سروهای دانا به ثروتمندان توانا در سروینو

امیرهومن کریمی وثیق، مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو و موسس مرکز نوآوری و فناوری سروینو در گفت‌وگو با سرو ماندگار، رسانه تخصصی صنعت کاتالیست ایران در پاسخ به سوالی پیرامون پیوند شرکت‌های بزرگ با مراکز نوآوری مطرح کرد: شرکت نفت و گاز سرو در لیست 7 شرکت برتر شرکت‌های دانش بنیان در ایران قرار دارد. باید شرکت‌هایی مثل سرو که توانستند در این فضای دانش و فناوری موفق شوند و دانش را به ثروت تبدیل کنند، تجربه خود را به اشکال مختلفی منتشر کنند و ذکات علم را به جا بیاورند. حوزه‌هایی از جمله شیمی، معدن، صنعت غذا از لحاظ بیوتکنولوژی و… زمینه‌های مرتبط با کاتالیست هستند. امیدوارم بتوانیم به واسطه مرکز نوآوری و فناوری سروینو حرف‌های جدیدی در این عرصه بزنیم.

سروینو، سروی که پس از 4 سال متولد شد

کریمی وثیق درباره چگونگی شکل گیری مرکز نوآوری و فناوری سروینو گفت: سروینو حاصل تحقیقات 3  تا 4 ساله یک تیم 8 نفره است. چند سال قبل موضوعاتی را با دانشگاه علم و صنعت پیگیری می‌کردیم که متاسفانه به واسطه شیوع پاندمی کرونا روند کار به کندی پیش اما خرسندیم که توانستیم با دانشگاه صنعتی امیرکبیر که یکی از قطب‌های شیمی، مهندسی صنایع و مکانیک کشور است صرف کمتر از 2 سال موضوع نوآوری در قالب مرکز نوآوری و فناوری سورینو را دنبال کنیم. من در دانشگاه تهران تحصیل کردم اما همواره دانشگاه صنعتی امیرکبیر را دوست داشتم و چابکی، پای کار بودن و ترکیب دانش و تکنیک در آنرا تحسین می‌کنم. امیدوارم تا پایان سال شاهد اتفاقات خوب و نقش آفرینی سروینو در حوزه توسعه اکوسیستم فناوری باشیم.

سروینو قرار است بذر علم را به نهال تبدیل کند

کریمی وثیق درباره رسالت سروینو گفت: اکنون علم، پاشنه آشیل دنیا است؛ به بیان بهتر اکنون هر کجا که بتوانید بذر علم را به نهال تبدیل کنید برنده هستید. سروینو از آن جاهایی است که قرار است محل و فضای فتوسنتزی را ایجاد کند که بتواند این تبدیل را انجام بشود. به هر حال تمام تلاش ما بر این اساس است که بتوانیم علم را به امید و ثروت تبدیل کنیم.

یکی از جنبه‌های دانایی، کسب ثروت است

کریمی وثیق در راستای انتقال تجربه اظهار کرد: ما در یک مهمانی بودیم که در آنجا دو نوجوان حدود 13 ساله حضور داشتند، یکی از آنها درس‌خوان، حرفه‌ای و و اهل المپیادهای علمی و دیگری از فرزندان کسبه بازار بود. فرزند کاسب در همان مهمانی بدون اینکه نیاز مالی داشته باشد جوراب و اکسسوری آورده بود و می‌فروخت؛ پدر و مادر این بچه‌ها می‌گفت ما می‌دانیم در دو سه سال آینده این بچه المپیادی ما باید زیر دست این بچه بازاری‌ ما کار کند. شاید در ظاهر این خاطره خنده دار باشد اما از آن خنده‌های تلخ است. متاسفانه به رغم اینکه در اشعار ما آمده است «توانا بود هر که دانا بود»، این دانایی همیشه توانایی ایجاد نکرده است.

همه باهم دلمان برای مملکت بسوزد

یکی از جنبه‌های دانایی جنبه‌های مادی آن است. طرف دانا شاید آدم موثر و یا آدم مقبولی باشد اما بخشی از مقبولیت، مقبولیت مالی است. امیدواریم در سروینو بتوانیم این دانایی را به توانایی تبدیل کنیم. منظور از توانایی،‌ توانایی تکنولوژی، توانایی مادی، اثربخشی نفوذ و هم توانایی غرور است. امیدواریم این دانایی بتواند توانایی خلق کند.

ما باید در همه جای میهن امیدآفرین باشیم به ویژه در قبال جوانان کشور. ما هرجای دنیا هم که باشیم زیر سایه خوش ایران هستیم و باید تلاش کنیم این سایه را بزرگ کنیم. هر قدر این سایه را بزرگتر بکنیم عزت و سرخوشی آن‌ برای ما است. امید تنها راه ماندن در این مسیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *