نشریه سرو ماندگار

انعقاد تفاهم نامه و همکاری سه جانبه در طراحی و ساخت واحد صنعتی تولید اسید نیتریک به ظرفیت 50 هزارتن در سال

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت نفت و گاز سرو شرکت های پتروشیمی کارون و هلدینگ صنایع فرا ساحل در راستای احداث یک واحد تولیدی ۵۰ هزار تنی اسید نیتریک به امضا رسید.

این تفاهم نامه در خلال برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت , گاز ,پالایش و پتروشیمی تهران بین سه شرکت مذکور به منظور همکاری مشترک جهت احداث یک واحد تولیدی ۵۰ هزار تنی اسید نیتریک به امضای مدیر عامل های سه مجموعه در آمد.

دکتر علیرضا صدیقی زاده؛ مدیر عامل شرکت پتروشیمی کارون

احداث واحد تولیدی ۵۰ هزار تنی اسید نیتریک؛ گشایش بابی در جهت انقلاب صنعت پتروشیمی

مدیر عامل شرکت پتروشیمی کارون، با بیان اینکه دانش فنی تولید اسید نیتریک تا این لحظه تحت انحصار شرکت‌های آمریکایی بود، اما با تلاش بخش تحقیق و توسعه در پتروشیمی کارون و بخشهای عملیاتی توانستیم دانش علمی این امر را کسب کرده و تولید و فرآیند آن را بومی سازی کنیم، درباره امضا تفاهم نامه با شرکت سرو در خصوص احداث یک واحد تولیدی ۵۰ هزار تنی اسید نیتریک، افزود: اگر باب دانش فنی این امر در کشور ایجاد شود انقلابی در صنعت پتروشیمی رخ می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز سرو، دکتر علیرضا صدیقی زاده در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت نفت و گاز سرو، شرکت پتروشیمی کارون و شرکت‌های صنایع فراساحل (صف) در راستای احداث یک واحد تولیدی ۵۰ هزار تنی اسید نیتریک، اظهار کرد: شرکت نفت و گاز سرو یکی از بزرگترین مصرف کنندگان اسید نیتریک شرکت پتروشیمی کارون بودند. و این همکاری مشترک به رفع نیاز یکی از کالای اساسی در فرآیندهای تولیدی صنعت کاتالیست کمک شایانی خواهد کرد. د

وی با بیان اینکه دانش فنی تولید اسید نیتریک تا این لحظه تحت انحصار شرکت‌های آمریکایی بود اما با تلاش بخش تحقیق و توسعه در پتروشیمی کارون و بخش های عملیاتی توانستیم دانش علمی این امر را کسب کرده و تولید و فرآیند آن را بومی سازی کنیم، توضیح داد: بومی سازی این دانش اولین گام بعد از کارهای مهندسی است تا یک رفرنس پلنت برایش اجرا شود. مدیر عامل شرکت پتروشیمی کارون، ادامه داد: رفرنس پلنت ما در منطقه ماهشهر و در پتروشیمی کارون است که در حال تولید است تا این دانش فنی را در ظرفیت های مختلف استقرار کنیم. همچنین از نظر تامین کاتالیست و بهینه سازی فرآیند امور، اقدامات دیگری انجام شده است و دنبال این هستیم این دانش را به شرکت های داخلی وخارجی ارائه دهیم.

دکتر صدیقی زاده ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت نفت و گاز سرو یکی از مشتریان اسیدنیتریک شرکت کارون بود، این شرکت متقاضی شد تا خط تولید این امر را خودش بزند و در این زمینه سرمایه گذاری کند. طبیعتا این نوع سرمایه گذاری ها در راستای زنجیره تولید هستند که در برنامه توسعه شرکت سرو و شرکت صنایع فراساحل گنجانده شده است. وی با بیان اینکه ما آمادگی این را داریم که از این لحظه با گروه های سه جانبه همکاری مشترک داشته باشیم، خاطر نشان کرد: این تفاهم‌نامه کاری جدید در داخل کشور است و معمولا هر کار جدیدی افت و خیز و صبر و حوصله خود را می‌خواهد. از این رو از همکاران خود می‌خواهم با سعه صدر و همدلی بتوانیم کاری که تا الان در ایران انجام نشده است را عملیاتی کنیم. اگر باب دانش فنی این امر در کشور ایجاد شود انقلابی در صنعت پتروشیمی رخ می‌دهد و امیدوارم با شروع این کار برکتی برای کل صنعت پتروشیمی و تولید انواع و اقسام مواد شیمیایی رقم بخورد.

دکتر حمید جمالی آشتیانی؛ مدیر عامل شرکت صنایع فراساحل

خودکفایی و اشتغال زایی با احداث یک واحد تولیدی ۵۰ هزار تنی اسید نیتریک

مدیر عامل شرکت صنایع فراساحل در آیین امضای ساخت کارخانه تولید اسید نیتریک که بین شرکت های پتروشیمی کارون، نفت و گاز سرو و هلدینگ صنایع فراساحل منعقد شد، گفت: اسیدنیتریک یکی از نیازهای اساسی کشور است که انشالله با ایجاد این این واحد بتوانیم گامی بلند در مسیر خودکفایی برداشته باشیم و اشتغال زایی خوبی انجام شود.

دکتر حمید جمالی آشتیانی، در گفتگو با روابط عمومی شرکت نفت و گاز سرو، در خصوص برنامه ریزی های احداث یک واحد تولیدی ۵۰ هزار تنی اسید نیتریک، اظهار کرد: شرکت صنایع فراساحل در خصوص رفع نیازهای کشور در زمینه کاتالیست و اسید نیتریک، اقدام به سرمایه گذاری نیتریک فعالیت های مشارکتی اسید با شرکت نفت و گاز سرو و پتروشیمی کارون در زمینه احداث یک واحد تولیدی ۵۰ هزار تنی نموده است.

وی نقش شرکت صنایع فراساحل در این تفاهم نامه سه جانبه را “سرمایه گذار” و یکی از اجزای این مشارکت سه جانبه عنوان کرد و گفت: شرکت صنایع فراساحل سعی داشته است به عنوان سرمایه گذار در این مشارکت سهیم باشد.

مدیر عامل شرکت صنایع فراساحل درباره اهمیت این همکاری سه جانبه، تصریح کرد: جای تشکر از مدیریت شرکت نفت و گاز سرو دارد که پیگیر تولید محصولاتی فرا تر از کاتالیست یعنی اسیدنیتریک به عنوان نیاز کشور هستند تا انشالله با ایجاد این واحد به خودکفایی برسیم و اشتغال زایی انجام شود. جمالی آشتیانی این همکاری سه‌جانبه را بسیار موثر در گسترش صنایع دانست و افزود: اگر به پیشینه چند سال قبل شرکت نفت و گاز سرو نگاهی بیاندازیم و آن زمان را با شرایط فعلی این شرکت مقایسه کنیم متوجه پیشرفت این شرکت می‌‌شویم. ما در کنار شرکت نفت و گاز سرو هستیم و انشالله در راه اندازی این واحد جدید نیز پیشرفت کنند. وی در خصوص همکاری‌های مشترک با شرکت نفت و گاز سرو در آینده توضیح داد: در بحث تجاری سازی و توسعه کاتالیست های تولید داخل، پیشنهاداتی برای همکاری با شرکت نفت و گاز سرو و توسعه کارخانجات شرکت نفت و گاز سرو وجود دارد که در  این زمینه ما همکاری خواهیم کرد.

مهندس امیرهومن کریمی وثیق, مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو

راه اندازی واحد تولیدی ۵۰ هزار تنی اسید نیتریک توسط شرکت نفت و گاز سرو؛ گامی موثر در توسعه پایدار صنعت کاتالیست کشور

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز سرو، امیر هومن کریمی وثیق در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت نفت و گاز سرو، شرکت پتروشیمی کارون و شرکت‌های صنایع فراساحل (صف) در راستای احداث یک واحد تولیدی ۵۰ هزار تنی اسید نیتریک، اظهار کرد: ساخت کارخانه تولید اسید نیتریک در راستای توسعه پایدار صنعت کاتالیست کشور خواهد بود. که با ساخت کارخانه تولید اسید نیتریک شاهد رفع گلوگاه های اساسی صنعت کاتالیست خواهیم بود به طوری که راه اندازی این کارخانه برای توسعه ظرفیت خطوط تولید کارخانجات شرکت نفت و گاز سرو اثر گذار است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز سرو در این خصوص افزود: گرچه سال‌ها است که اسید نیتریک سابقه تولید دارد اما چون مصرف آن گره زیادی با صنایع مختلف دارد، شرکت سرو به این تصمیم رسید که با همکاری پتروشیمی کارون و دانش شرکت صنایع فراساحل این کارخانه را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ایجاد و راه اندازی این کارخانه طرح مفیدی برای کشور بوده و در دراز مدت می‌تواند در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز اثر گذار باشد، گفت: اینگونه شرکت سرو می‌تواند در دامنه سبد کالا خود خدمات بهتری ارائه داد. که انشالله پس از انجام تشریفات اداری در حوزه انعقاد قرارداد همکاری، این قول را از دوستان می‌گیریم که در کنار آنها بتوانیم حداکثر در ۱۸ ماه آینده برکات این تفاهم نامه را ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *