اخبار, نشریه سرو ماندگار

پتروشیمی آرین متانول با کاتالیست های نفت و گاز سرو به بهره‌برداری رسید

همزمان با عید سعید غدیر خم، پتروشیمی آرین متانول با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن محصول و سرمایه‌گذاری ۲۴۳ میلیون دلاری امروز به صورت ارتباط ویدئوکنفرانس با دستور آقای دکتر مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

پتروشیمی آرین متانول در راستای استفاده از توان داخلی و با تکیه بر توان بالای شرکت نفت و گاز سرو در تولید کاتالیست تمام کاتالیست های فرآیند تولید گاز سنتز در پتروشیمی آرین متانول شامل کاتالیست های هیدروژناسیون، کاتالیست سولفورزدایی، کاتالیست پری ریفرمینگ، کاتالیست ریفرمینگ اولیه با بخار آب و کاتالیست اتوترمال توسط شرکت نفت و گاز سرو تولید و بارگذاری شده است.

در این مراسم آقای مهندس بهزاد توکلی جزی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارین متانول گفت: خوراک گاز این مجتمع از گاز طبیعی و اکسیژن است که این پروژه در 7 هکتار به بهره برداری رسید. به طوری که طراحی و سرمایه گذاری این طرح توسط هلدینگ باختر از سال  1397 آغاز شد. و 220 میلیون یورو ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته بوده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آرین متانول افزود: تعداد پرسنل مشغول به فعالیت در زمان ساخت 900 نفر در روز و در حال حاضر نیز این شرکت با اشتغال 400 نفر در حال فعالیت بوده و نقطه حائز اهمیت استفاده از توان بالای حوزه داخل و مهندسی و پیمانکاران شرکت های ایرانی طرح بوده است به طوری که حدود 70درصد تجهیزات از داخل کشور تامین شده است.

وی افزود: نقطه عطف این پروژه استفاده از کاتالیست های تولید داخلی و کاتالیست ساخت گروه باختر می باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آرین متانول در  پایان سخنرانی خود در حضور آقای دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری و آقای مهندس اوجی وزیر نفت، از مهندس ربانی مدیرعامل شرکت هلدینگ باختر و تمام شرکت هایی که در این پروژه نقش داشتند تشکر نمود.

شرکت نفت و گاز سرو این موفقیت و اهتمام به استفاده از توان داخل را به مدیریت و کارکنان مجتمع پتروشیمی آرین متانول تبریک عرض می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *