اخبار, بلاگ

مرکز نوآوری Skolkovo ، شهر علمی و فناوری کشور روسیه

مرکز نوآوری  Skolkovo ، شهر علمی و فناوری کشور روسیه

مرکز نوآوری Skolkovo   به عنوان شهر علمی و فناوری کشور روسیه شناخته می شود که در سال 2010 تاسیس شد. اسکولکوو در منطقه Mozhaysky  در مسکو، قرار گرفت است و در واقع یک منطقه تجاری با فناوری های پیشرفته بوده که تعداد 3200 نفر در این مجموعه فعالیت دارند. حمایت از کار آفرینی فن آورانه و تجاری سازی تحقیقات علمی در روسیه بر عهده این مجموعه قرار گرفته است. جایگاه بالای شهر علمی Skolkovo به گونه ای بوده است که این مرکز در سال 2022 به هفت شرکت از صنایع متالورژی، شیمیایی، هواپیماسازی و کشاورزی کمک‌های بلاعوضی بالغ بر 1.9 میلیارد روبل (معادل 20.9 میلیون دلار) در حوزه ای فناورانه ارائه کرد.

دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی متعددی در این هاب نوآوری فعالیت گسترده ای دارند. در واقع مرکز نوآوری Skolkovo یک مجتمع نوآوری علمی و فناوری مدرن است که در حوزه توسعه و تجاری سازی فناوری های جدید فعالیت کرده و به عنوان اولین شهر علمی شناخته می شود که پس از فروپاشی شوروی در روسیه ساخته شده است.

از آنجایی که یکی از اهداف فعالیت این مرکز، جایگزینی واردات و نوسازی اقتصاد روسیه بوده، لذا این مجموعه شرایط ویژه ای به لحاظ رشد و توسعه اقتصادی برای استارت آپ ها و شرکت های فعال به صورت اولویت دار فراهم می آورد.

در این مرکز شرکت هایی از حوزه های مختلفی چون مخابرات ، هوا فضا، فناوری های پزشکی، تکنولوژی های نوین حوزه انرژی، شبکه های عصبی، ساخت ربات های صنعتی، هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات و فناوری هسته ای فعالیت می کنند. یکی از موسسات مدرنی که در این شهر علمی قرار گرفته است موسسه علم و فناوری Skolkovo (Skoltech) بوده که در فهرست 100 دانشگاه برتر جوان نیز قرار دارد.

بیان این موضوع خالی از لطف نیست که معماری منحصر به فردی که در ساخت تکنوپارک اسکولکوا به کار گرفته شده است ، باعث هیجان انگیزتر شدن تورهای بازدید و فعالیت های علمی و تحقیقاتی در این مرکز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *